pelawat

free counters

jumlah pembaca

Isnin, 13 Disember 2010

7 up


7 up


7 up nombor 2 dari  kiri tu yang mula mula aku dapat.masa tu aku malas nak simpan bila dapat yang pertama dari kiri ,aku tengok logo dia lain ,ni yang tambah minat nak simpan .yang pertama dari kiri tu aku dapat dah pecah 4, aku cuci dan gam.cari punya cari dapat lagi yang berlainan logo ni yang tambah semangat ni.biasanya aku tak tau keluaran keberapa dan tahun bila dipasarkan.tapi aku suka susun sebaris tengok logo dia lain lain.bila ada orang yang baik hati beritahu aku akan tulis di bahagian bawah botol.



4 ulasan:

  1. Yang kiri skali tu botol 7up terawal Malaya, 200ml, aku panggil '7up buih' sbb dalam logo 7up tu ada macam buih-buih, kalau kau perasan.. ada 3 jenis.. Bezanya pada cop kat tengkuk botol ni, 1) warna putih semua 2) merah semua 3) merah dengan lining putih.. era 50an lagi.. selepas tu baru masuk yang tulisan 7up besar tu, 200ml jgk era 60an-70an, jd betul la susunan kau tu.. pun ada 3 jenis jugak, berbeza pada tulisan 200ml, iaitu 1) 200ml 2) content 200ml 3) isi bersih 200ml(kalau tak silap aku la). Lepas tu baru masuk yang besar 285ml, 70an-80an.. tak silap aku ada 2 atau 3 jenis jugak.. dan seterusnya betul la tu susunan botol 7up kau tu.. yang last tu tahun 99-2000.. ni tak termasuk botol 1 litre dengan 750ml familt size lagi ni.. 7up ni memang banyak variasi dia bro..

    BalasPadam
  2. yang sebenar nya aku tak tau pasal 7up aku susun ikut logik aku je.kadang kadang kita agak ikut lojik tulisan je agak agak yang mana baru yang mana lama kadang kala betul kadang tak.kata pantun lama saya budak baru belajar kalau salah tolong tunjukkan .terima kasihhhh.

    BalasPadam